Depreme, hayat pahalılığına, faşizme karşı 1 MAYIS’TA TAKSİM’E!

İşçiler, emekçiler, gençler!

1 Mayıs’a depremin yıkımı, hayat pahalılığı, faşizmin baskı ve saldırıları altında giriyoruz.

Depremin acıları halen devam ediyor. Çürük binaları, imar afları ile yıkımlara davetiye çıkartmaları, enkaz altındakileri ölüme terketmeleri yetmezmiş gibi, kurtulanları da en temel ihtiyaçlarından mahrum bıraktılar.

Depremzedeler hala yağmur altında çadırlarda kalıyor. Bir de asbest tehlikesi taşıyan molozların tarlalara, nehirlere dökülmesiyle karşı karşıyalar. Hijyen sorunu devam ediyor. Salgın hastalıklar kol geziyor.

Başta İstanbul olmak üzere deprem bölgelerinde çürük evlerde, üstelik artan kiralarla, ölüm riskini göze alarak oturuyoruz. Evlerimizi yaptıracak maddi güce sahip değiliz çünkü.

Her gün temel ihtiyaç maddelerine zam geliyor. Eti çoktan unuttuk, soğan bile alamıyoruz artık.

Buna karşın Erdoğan, “savunma sanayi”nin gelişmesiyle, SİHA’larla övünüyor. “Bize can güvenliği lazım” diyen deprem uzmanlarını “müsvette” diyerek aşağılıyor. “Soğanı bırak, yaptığımız yollara, köprülere, silahlara bak” diyor. Bir kez daha açlığın karşısına betonu ve savaşı çıkarıyorlar.

Bu koşullarda seçimlere gidiyoruz.

Yıllardır tek kurtuluş yolu olarak bize seçimi gösterdiler. Hem de her tür hileyle değiştirdikleri, beğenmediklerinde tekrarlattıkları seçimleri…

Halk, 20 yıllık AKP döneminden, yaşanan yıkımlardan, sefaletten, kural tanımaz keyfi yönetimden bıktı. Fakat sorunlarımız AKP’nin gitmesiyle çözülmeyecek. Bu soygun ve sömürü düzeni yıkılmadıkça, bitmeyecek.

Oysa biz bu düzenin son bulmasını istiyoruz. Savaşsız, krizsiz, sömürüsüz bir dünya istiyoruz!..

Onun için “kurtuluş seçimde değil, devrimde sosyalizmde” diyoruz. Muhalefet partilerinin vaazettiği “bahar”ın seçimle değil, mücadelemizle geleceğini biliyoruz.

Hayat, biz işçi ve emekçilerin ellerinde yükseliyor. 1 Mayıs, bu gerçeğin en güçlü bir şekilde ortaya konulduğu gündür!

1 Mayıs, tüm işçi ve emekçilerin birlik, mücadele ve dayanışma günüdür! Dünyanın bütün ülkelerinde kutlanan enternasyonal bir gündür! Kapitalist sömürü ve soygun düzenine, emperyalist boyunduruğa, faşist-gerici saldırılara karşı herkesin omuz omuza yürüdüğü bir gün!..

Bu sistemde saflaşma sınıfsaldır. Kürt-Türk, Alevi-Sünni ayrımı yapmaksızın kenetlenmeli, burjuvazinin karşısına yek vücut çıkmalıyız!

Bir kez daha depremlerde, sellerde, yangınlarda ölmek istemiyoruz!

Düşük ücretlerle uzun saatler çalışmak; iş cinayetlerinde ölmek veya sakat kalmak istemiyoruz!

Bizi aşağılamaya kalkan, açlığımızla dalga geçen yöneticilere, sırtımızdan kar rekorları kıran patronlara, tüm sömürücü zorbalara “yeter artık” diyelim!

1 Mayıs’ta işçi sınıfının yaratan ve kahreden gücünü gösterelim!

Bütün ülkelerde 1 Mayıs, şehirlerin meydanlarında kutlanır. Bizde bu meydanın adı, Taksim’dir!

Taksim’in işçi ve emekçilere kapatılması, keyfidir, gayri-meşrudur! Bu yasağı tanımıyoruz!

Bir kez daha engelleri aşa aşa 1 Mayıs’ı Taksim’de kutlayalım! Taksim’i 1 Mayıs’lara fiilen açalım!

*Kahrolsun Ücretli Kölelik Düzeni

*Seçimler çare değil TEK YOL DEVRİM!

*YAŞASIN 1 MAYIS! BİJİ YEK GULAN!

14 Nisan 2023

Bunlara da bakabilirsiniz

1 Mayıs’ta Taksim’e çağıran afişler yapıldı

İstanbul’da işçi ve emekçileri 1 Mayıs’ta Taksim’de olmaya çağıran, PDD ve DSB imzalı afiş ve …

Lezita işçileri direniyor

İzmir’in Kemalpaşa ilçesinde bulunan Lezita fabrikasında, Öz Gıda-İş Sendikası’na üye işçilerin direnişi sürüyor. Abalıoğlu Grup’a …

İran’ın İsrail’e saldırısı ne anlatıyor

İran 13 Nisan gecesi İsrail’e, en az 300 SİHA (Silahlı İnsansız Hava Aracı) ve füze …